Serotonina este un neurotransmitator produs de neuroni pentru a comunica intre ei si prezent in diferite zone ale sistemului nervos central. Aceasta substanta actioneaza si ca un reglator al apetitului si al ciclului de somn.

Serotonina joaca, de asemenea, un rol important in sexualitate si in reglarea starii de spirit, a temperaturii si a perceptiei durerii. Potrivit unor studii, exista mai multe metode naturale de crestere a prezentei acestui neurotransmitator in creier, imbunatatind astfel si starea de spirit si abilitatile sociale, la subiectii sanatosi. Sa aflam mai multe.

Stimularea serotoninei: 7 obiceiuri bune

  1. Alimente cu triptofan

Primul obicei care stimuleaza productia de serotonina este sa urmezi o dieta sanatoasa. Cu toate acestea, consumul de fructe si legume nu este suficient pentru a optimiza nivelul acestui neurotransmitator.

Alimentele si bauturile fermentate ajuta, de asemenea, considerabil la digestie si la asimilarea tuturor nutrientilor importanti si necesari pentru a produce serotonina.

In general, se recomanda orice aliment care contine triptofan. Cu toate acestea, o atentie deosebita trebuie acordata carbohidratilor, deoarece acestia ne pot altera starea de spirit. In timp ce cresc cantitatea de triptofan, produc un efect de bumerang asupra celuilalt.

  1. Tine stresul sub control

Stresul prelungit produce adrenalina si cortizol, doi hormoni care interfereaza cu serotonina. Acest lucru se poate intampla atunci cand incercam sa facem o cantitate excesiva de munca intr-un timp scurt sau suntem prea ingrijorati de ceva si nu ne oprim din ruminat.

  1. Miscare

Un alt obicei bun pentru cresterea serotoninei este exercitiile in fiecare zi. Nu este un loc obisnuit sa spui ca exercitiile te fac fericit: s- a demonstrat ca, pe masura ce transpiratia creste, organismul produce mai mult acest neurotransmitator. Activitatea fizica cardiovasculara – cum ar fi alergarea, inotul sau dansul – este cea mai eficienta.

Mai mult decat atat, activitatea fizica creste cantitatea de triptofan, o componenta esentiala a serotoninei. Acest lucru determina un efect prelungit in creier care dureaza chiar si dupa exercitii fizice.

Cu toate acestea, va recomandam sa combinati exercitiul cu o activitate care linisteste mintea, precum o plimbare in natura sau inotul in mare.

  1. Fii pozitiv

Mentinerea unei atitudini pozitive este un alt obicei esential pentru a secreta mai multa serotonina. Gandirea pozitiva, in general, va permite sa ramaneti sanatosi si in deplina bunastare si este esentiala in gestionarea stresului zilnic.

Optimismul este un instrument vital pentru cresterea nivelului serotoninei. Chiar si amintirea momentelor pozitive sau placute creste productia acestora. Cu toate acestea, exista multe alte mijloace pentru a putea face acest lucru.

  1. Masaje

Masajele sunt un mijloc uimitor de a reduce stresul, durerea si tensiunea musculara. In plus, stimuleaza fericirea, sanatatea si bunastarea.

Un masaj creste nivelul de serotonina cu 28% si nivelul de dopamina cu 31%. Pe de alta parte, reduce nivelul de cortizol al hormonului stresului.

  1. Meditatie

Ultimul dintre obiceiurile care stimuleaza serotonina pe care le-am pus pe aceasta lista este meditatia. A gandi prea mult nu este doar un obicei care ne absoarbe toata concentrarea, ci are si efecte negative asupra dezvoltarii noastre spirituale si asupra fericirii noastre, mai ales ca genereaza plangeri si negativitate.