Stima de sine este parerea ta despre tine si despre abilitatile tale. Poate fi ridicat, scazut sau undeva intre ele. In timp ce toata lumea are ocazional indoieli cu privire la sine, stima de sine scazuta te poate lasa sa te simti nesigur si nemotivat. Toata lumea are momente in care se simte putin scazut sau ii este greu sa creada in sine.

Acest lucru ar putea duce la o situatie pe termen lung, ar putea duce la probleme, inclusiv probleme de sanatate mintala, cum ar fi anxietatea. Stima de sine duce adesea la o experienta de-a lungul vietii si in special la ceea ce ni se intampla in copilarie. S-ar putea sa puteti identifica cateva lucruri care va afecteaza opinia despre dvs. (poate ca sunteti agresat sau s-ar putea sa va simtiti singur) sau ar putea fi un mister.

1. Inconjoara-te cu o echipa de sprijin

Gaseste oameni, care te fac sa te simti bine cu tine insuti si sa le eviti tind sa-ti declanseze gandirea negativa

2. Fii dragut fata de tine.

Vocea asta mica care iti spune ca o ucizi (sau nu) este mult mai puternica decat ai crede. Faceti un efort pentru a fi amabili cu voi insiva si, daca va strecurati, incercati sa provocati orice gand negativ. O regula buna este sa vorbesti cu tine in acelasi mod in care vorbesti cu colegii tai. Acest lucru poate fi foarte greu la inceput, dar practica este perfecta.

Incearca: noteaza lucrurile care iti plac la tine

3. Construieste relatii pozitive si evita-le pe cele negative.

Probabil ca veti descoperi ca exista anumite persoane – si anumite relatii – care va fac sa va simtiti mai bine decat altii.

Daca exista persoane care te fac sa te simti prost cu tine, incearca sa le eviti.

Construieste relatii cu oameni care te fac sa te simti bine cu tine si evita relatiile care te trag in jos.

4. Fa miscare (exercitiu)

Exercitiul este o modalitate excelenta de a creste motivatia, de a-ti exersa stabilirea obiectivelor si de a-ti construi increderea. Raspandirea transpiratiei indica, de asemenea, corpul pentru a elibera endorfine, simtirea – hormonii buni

5. Nimeni nu este perfect

intotdeauna sa fiti cea mai buna versiune a dvs., dar este, de asemenea, important sa acceptati ca perfectiunea este un obiectiv nerealist

6. Concentrati-va asupra a ceea ce puteti schimba

Este usor sa va inchideti la toate lucrurile care nu va pot controla, dar nu va realiza prea multe. In schimb, incercati sa va concentrati energia pe identificarea lucrurilor care va stau sub control si sa vedeti ce puteti face in legatura cu acestea.

Incercati: scrieti un lucru cu care nu sunteti multumit si trei moduri in care l-ati putea schimba.

7. Imbunatatiti-va sanatatea fizica

Este mult mai usor sa ne simtim bine cu noi insine atunci cand suntem in forma si sanatosi.

Cu toate acestea, persoanele cu o stima de sine scazuta adesea se neglijeaza, deoarece nu simt ca ,,merita” sa fie ingrijite.

Incercati sa faceti mai mult exercitiu, mancati bine si dormiti suficient. De asemenea, este o idee buna sa iti faci timp sa te relaxezi si sa faci ceva ce vrei sa faci, mai degraba decat ceva pe care altcineva se asteapta sa il faci. S-ar putea sa descoperiti ca modificari simple de acest fel pot face o diferenta uriasa in perspectiva dvs. generala.

8. Acceptati provocari

Oamenii cu o stima de sine scazuta evita adesea provocarile si situatiile diferite.

O modalitate de a imbunatati stima de sine poate fi, de fapt, sa asumi o provocare. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa faci totul singur – o parte a provocarii ar putea fi cautarea de ajutor atunci cand ai nevoie – dar fii pregatit sa incerci ceva ce stii ca va fi dificil de realizat. Acest lucru va provoaca convingerile negative si, prin urmare, va va imbunatati stima de sine