Numele Jackson vinde absolut orice de cateva decade bune: de la albume la linii vestimentare si ziare de scan­dal.

Atat de multe s-au spus si s-au scris despre viata si cariera lui Michael Jackson, incat a devenit aproape imposibil sa-l delimitati pe om de mit. Aceasta carte este rodul a peste 30 de ani de cercetari si a sute de interviuri exclusive cu un nivel remarcabil de acces la cele mai apropiate cercuri ale familiei Jackson – inclusiv insusi Michael. Tranzactionand zvonuri tabloide, J. Randy Taraborrelli urmareste povestea reala din spatele lui Michael Jackson, de la forajul sau ca vedeta de copil, prin inflorirea talentului sau, pana la infatisarea personala in continua schimbare si obrazniciile de publicitate bizare. Aceasta biografie majora include povestea din culise pentru multe dintre reperele din viata lui Jackson: bataliile sale legale si comerciale, casatoriile cu Lisa Marie Presley si Debbie Rowe, pasiunile si dependentele sale, copiii lui. Obiectiv si revelator, acesta va purta semnul distinctiv al tuturor best-seller-urilor lui Taraborrelli: cercetari impecabile, povestiri stralucitoare si documentatie definitiva. Cartea este disponibila pentru cumparare pe site-ul Coltul colectionarului – recenzii carti

Biografiile scrise de-a lungul tim­pu­lui despre starul pop au in general aerul lesios al adevarului bine cosme­tizat, chiar si “imperti­nenta” carte a La Toyei sau autobiografia canta­re­tului. Insa cartea semnata de jurnalis­tul american J. Randy Taraborrelli este altfel; nimeni nu stie cat adevar con­tine, dar tonul e obiectiv si legatu­rile cauzale destul de logice.

Nu e o imbal­samare, dar nicio colectie de injurii si de tratamente fabulatorii aplicate me­gastarului. Ce trebuie retinut e ca bio­graful capteaza o voce, prinde un per­sonaj, ii da prilejul sa iasa la lumina asa cum este: chinuit, contorsionat, obsedat de a fi cel mai bun, labil emo­tio­nal si singur, intem­nitat si terorizat de propria-i celebri­tate, dar si amu­zant, uluitor de crea­tiv, pus pe sotii si generos. Povestea in sine nu e neapa­rat “glamour”, e mai curand trista, iar eroul depaseste fan­tezia oricarui scrii­tor, semn ca, pana la urma, tot via­ta indrazneste mai mult. E poves­tea unui tip genial care compunea fara sa stie notele muzi­ca­le, avea ritmul in sange si muncea pana la epui­zare.

A unui copil fara copilarie, cu traume pe care nu si le-a rezolvat, ducandu-l in niste zone atat de intu­ne­cate incat diag­nos­ticul e inevitabil. A unui adult cu o compo­zitie emotio­nala de adolescent, obis­nuit sa aiba si sa pretinda totul, mate­rial vorbind, dar nu si lucrurile elementare: prie­teni, libertate, inti­mitate. O masina de facut milioane, un om tradat de toti, inclusiv de familie, care alegea sa vorbeasca adesea cu manechinele de plastic din dormitorul lui.

Un barbat-copil egoist care a iubit o singura femeie (pe fiica lui Elvis Presley), dar a fantasmat o suta de dive, chiar mai labile emotio­nal decat el (Liz Taylor, Liza Minn­elli). Indragostit de stralucire, a facut totul la superlativ, mai putin spec­ta­colul propriei vieti, in care a esuat la­menta­bil. A ramas perfor­me­rul seco­lului si unul dintre cei mai talentati artisti, dar ca om a fost o bomba cu ceas. Pentru a concepe melanjul de “nebu­nie si magie” din care era compus acest personaj absolut uluitor, este nevoie de multa, foarte multa imaginatie. Sincer, e cel mai tare “roman” (nu ca stil, ci ca potential al protagonistului) pe care l-am citit in ultima vreme.